Morate se prijaviti da biste napisati komentar ili otvoriti novu temu.

Istina o hrani, telu i zdravom mršavljenju

Dobijanje i gubitak težine nije čista matematika, već nešto više. Bilo bi dobro čuti vaše mišljenje i vaše iskustvo koje će pomoći svima da predvladaju ovaj civilizacijski problem.

U današnjem prilogu  "Istina o hrani, telu i zdravom mršavljenju" (Dragana Ranđelović),  nisam otkrio ništa što bi bez rezerve prihvatio kao "istinu". Puno toga napisanog stoji i to mogu prihvatiti kao djelić istine ali nedostaje ono najbitnije - kvaliteta hrane koju uzimamo (nutritivno-biološko-kemijska) i (najvažnije) njena kompatibilnost sa našom krvi koja nas čini međusobno različitima.

Dr. James L. D’Adamo pionir u istraživanju učinka različite hrane na krvne grupe ljudi (otac od Peter JD'Adama,  čije knjige o prehrani po krvnim grupama možemo već neko vrijeme kupovati i kod nas) je davno rekao - „Ono što je za jednoga hrana drugome može biti otrov“

Činjenica je da kod transfuzije krvi treba odabrati krv koja neće izazvati imunosnu reakciju kod primatelja jer (u suprotnom) to može izazvati njegovu trenutnu smrt.

D’Adamo je proučavanjem kompatibilnosti hrane i krvi vidio da neka hrana na krv djeluje kao kod pogrešne transfuzije i zaključio da su za to odgovorni lektini (specifični proteini koji imaju svojstvo sljepljivanja) koje sadrži sva hrana ali isto tako nalaze se i u našem tijelu. Neki od tih lektina aglutiniraju (sljepljuju) neku od krvnih grupa a da ostalim krvnim grupama ne smetaju. Ima hrane koja sadrži lektin koji je svim krvnim grupama „neprijatelj“ a nalazi se (i) u svinjetini koja je po meni svjetski prehrambeni problem br.1.

 Upravo stoga što se svinjetina masovno uzgaja i čini okosnicu prehrane barem 80% „civilizirane“ populacije planeta, nitko ne želi na to previše prstom upirati a i službena medicina iz tih i njenih materijalnih interesa uporno šuti ili onako, sporadično, laže svijetu kako nije dokazana štetnost jedenja svinjetine…(u zadnje vrijeme često čujem kako je svinjska mast zdrava (!?)

Obzirom da je more „istina“, obmana i laži, koje kruže internetom u vezi „zdravog hranjenja“,  moja je preporuka da svatko prema svojem razumu, savjesti i logici čini ono što on misli da mu je najbolje, imajući na umu da ono što je za njega dobro ne mora biti dobro i za njegovo dijete ili nekog drugog…

Otpisani idemo razmisliti logično.

Imamo 4 krvne grupe A, B, AB i O. Dakle, po tvojim tvrdnjama i tvrdnjama Petera J. D'Adama, svaka krvna grupa je sklona svojoj vrsti hrane.

Novorođeno dijete dijeli gene dva roditelja, a time i razne sklonosti, ne samo prema hrani, nego prema svemu.

Idemo dalje. Jedan roditelj ima A krvnu grupu a drugi O: Koju sada hranu da jede dijete? Hranu za grupu A ili O? Što ćemo sa stotinu i tisuće generacija kod kojih je dolazilo do sličnih miješanja gena?

Bojim se da se cijela ta priča sukobi s logikom, pogotovo što u nekim zemljama imamo gotovo 100% krvnu grupu O (Južna Amerika).

 

Da, ajmo logički Logičaru!

Po tvojoj logici mi bi danas trebali imati milijarde različitih krvnih grupa (ono, dijeljenje gena potomstvu pa potomstvo dijeli svoje itd), Međutim, kroz desetke tisuća godina postojanja modernog čovjeka krv je ostala nepromijenjiva na nivou 4 krvne grupe i Rezus faktora + ili - i kroz cijelo to vrijeme ostala je istih svojstava. Dijete od roditelja naslijeđuje krv po točno predodređenom "protokolu". Evo ti tablice mogućih kombinacija:(koju nisam ja izmislio)

Krvne grupe roditelja Moguće krvne grupe djeteta Krvne grupe koje nisu moguće
A A A,0 B, AB
A B A, B, AB, 0 -
A AB A, B, AB 0
A 0 A, 0 B, AB
B B B, 0 A, AB
B AB A, B, AB 0
B 0 B, 0 A, AB
AB AB A, B, AB 0
AB 0 A, B AB, 0
0 0 0 A, B, AB

Dakle, dijete će imati jednu od krvi 4 krvne grupe i jedan od 2 moguća Rezus F. i ta njegova krv će imati svojstva identična milionima drugih ljudi čija krvna grupa nosi  isti predznak i ta krv će reagirati na lektine iz hrane  jednako kod svih.

(Ta nepromjenjivost svojstava krvnih grupa je po "mojoj" logici još jedan dokaz koji pobija teoriju evolucije - barem kada je čovjek u pitanju).

Na tvoje pitanje što dati djetetu da jede - prvo od svega utvrdi koja mu je krvna grupa, drugo, kupi knjigu o prehrani po krvnim grupama i treće, pokušaj biti doslijedan u hranjenju djeteta na način da izbjegavaš davati mu hranu od namirnica čiji lektini izazivaju imunosnu reakciju kod njega (jednostavno, ne?)

(problem može nastati kod utvrđivanja krvne grupe djeteta, jer bolnica zna da ako dijete ne bude imalo krv koja proizlazi iz kombinacije krvi zakonitih roditelja tom djetetu nije otac ovaj zakoniti, nego neki drugi, pa će liječnik i djelatnici laboratorija na svaki način pokušati ne utvrđivati djetetovu krvnu grupu.)

Pa koji je problem ako u Južnoj Americi ima najviše ljudi sa krvnom grupom "0"? Time je lakše na nivou cjelokupnog stanovništva organizirati proizvodnju hrane koja je većini pogodna....

(a gle čuda (!) Južna Amerika je najveći svijetski proizvođač govedine čije je meso upravo perfektna hrana za krvnu grupu "0" ... je li to slučajno?)

 

 

 

 

 

 

 

 

Po tebi ispada da na Islandu, Filipinima i Kini krave stoje na svakom koraku, a to nije tako.

Druga bitna stvar koju zaboravljaš je adaptacija čovjeka ovisno o njegovoj okolini. To može biti u korelaciji s krvnim grupama, ali ne toliko koliko tvrdiš.

Krv ti je kao i ostali organi. Ne možeš očekivati da imamo milijarde nekompatibilnih kombinacija.

Tabela koju si postavi0 potvrđuje ono što sam ti već rekao. Imamo samo 4 krvne  grupe i na stotine tisuća mutacija gena koji određuju puno toga.

Ovo za proizvodnju govedine i veze s Južnom Amerikom si skratio, kao nitko do sada.

Logičar odgovoriti ću ti iz čiste pristojnosti iako se tu nema što ni kome odgovoriti... Ne razumijem ono o kravama (?) Nejasno mi je što to znači po tebi "adaptacija čovjeka ovisno o njegovoj okolini"... pa ako je u sjevernim ledenim krajevima valjda će naći kakvo pokrivalo za tijelo kako mu ne bi bilo zima(?) ... ne misliš valjda da će mu izrasti gusto krzno!? 

...a što, ipak može biti neka korelacija sa grupom krvi, ali puno manje nego što ja kažem? ... pa molim te, prema kojem mjerilu se orjentiraš?

"Imamo samo 4 krvne  grupe i na stotine tisuća mutacija gena koji određuju puno toga."  Daj čovječe ne izazivaj me da postanem nepristojan, daj, ako imaš dijete u blizini koje ide o četvrti osnovne neka ti objasni ovu tabelu, ako nemaš evo ja ću: od 4 krvne grupe imaš 10 (deset) mogućih međusobnih kombinacija (roditelji) iz čijih kombinacija proizlazi 24 (dvadesetičetiri) moguća ishoda krvne grupe (dijete) (!)... Gdje ti čovječe, vidiš "...na stotine tisuća mutacija gena koji određuju puno toga." i kakve veze imaju mutacije gena sa desecima tisuća godina stabilnosti u krvnim grupama?

Ubuduće te molim da ne trolaš a ako te portal nije postavio da mene za.ebavaš, ovime ovdije molim admina da preispita tvoje namjere, a ako te je portal tu stavio da baljezgaš onda neka mu bude na čast a ja ubuduće na takve glupave komentare onoga što ja napišem neću odgovarati. KAPIŠ?

Komentar na temu  "Kako pravilno sastaviti obrok sa ugljen-hidratima" u rubrici HRANA & ZDRAVLJE (od 06.07.02019), prenosim ovdje na forum u slučaju da autorica članka ili bilo tko drugi) ima neku primjedbu na ono što pišem.

Riža integralna po 100g sadrži:
Kalorije (kcal): 362
Ugljeni hidrati (UH): 76,17
Proteini: 7,50
Masti: 2,68
Ovo je sastav integralne riže koja je jedina (interesantna) žitarica bez štetnih lektina i sa gotovo 100% iskoristivosti ugljikohidrata za (sporo) stvaranje energije i nikako se ne smiju isključivati ugljikohidrat iz žitarice ako ta žitarica u sebi ne sadrži štetnih lektina koji mogu usporiti ili onemogućiti pravilan metabolizam ugljikohidrata.
Autorica govori o “štetnim” ugljikohidratima iz žitarica ali ne obrazlaže zašto su štetni, već čitaoca dovodi u zabludu prijedlogom da ugljikohidrate uzima iz povrća.
Zeleno povrće se uzima kao ravnoteža proteinskoj hrani jer je proteinska hrana siromašna vlaknima, vitaminima i mineralima.
Ne znam kako to autorica ovog članka zamišlja i brine o našem zdravlju kada nam predlaže da umjesto šake (integralne) riže po osobi jedemo kilograme i kilograme povrća? Je li to ona osobno na sebi iskušala ili je to “kopi-pejst” sa interneta. Nadalje kod jedenja povrća treba imati uvijek na umu da sa većom količinom povrća u naše će tijelo ući i veća količina otrova (nitrata, insekticida, fungicida, skladišnih konzervansa korištenih u procesu od sadnje do kuhinje) čija će šteta biti veća od one male količine “korisnih” ugljikohidrata koje iz tog povrća dobijemo.
Na žalost, gluten (lektin) iz većine žitarica NEKIM ljudima usporava metabolizam ugljikohidrata i zbog svog svojstva sljepljivanja na različite šećere (monosaharidi, oligosaharidi i polisaharidi) – na sluznici tankog crijeva ili na površini crvenih krvnih zrnaca on te šećere čini teško dostupne za izgaranje u mišićnim stanicama i stvaranje energije pa se većina tih šećera nagomilana u krvi pretvara u masti i taloži u vidu sala-celulita itd
Obzirom da riža ne sadrži taj štetni lektin moja je preporuka da sve svoje potrebe za ugljikohidratima uzimate iz riže (najbolje integralne riže zbog balastnih tvari i vitamina kojih je lišena ljuštena riža).
Mogu se koristiti i heljda, proso, amarant i kvinoja (ne sadrže gluten) ali sigurno sadrže neki od lektina pa bi svatko tko odluči hraniti se prema svojoj krvnoj grupi trebao provjeriti je li mu kompatibilna.
Kukuruz je također jedan od bogatih izvora ugljikohidrata koji ne sadrži gluten ali sadrži jedan lektin koji kod MNOGO ljudi ometa učinak inzulina.
Moja je preporuka da ovo što Autorica članka piše a i ovo što sam ja napisao uzme sa dozom kritičnosti i prema svojem nahođenju odluči da li mu je to prihvatljivo ili ne.

P.S.  Ne postoje štetni ugljikohidrati, jer oni, svaki za sebe imaju  svoj stabilni kemijski sastav (formulu)... Štetan može biti samo njihov izvor, zbog mogućih štetnih tvari koje postoje u tom izvoru pored ugljikohidrata (lektini) ...Ista je stvar sa proteinima i mastima.

Izbornik